• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      mak

      novi član

      Začetnik teme: mak

      pozdrav,

      moje ime je marko i novi sam član.

      treniram već 5 godina. visok sam 180 i imam 100 kila.
      došao sam ovdje

      Last Post By: staragarda 21-08-14, 15:52 Idi na posljednju poruku
      nnz

      suplemenati za zglobove?

      Začetnik teme: nnz

      vecer

      obicno nakon bencha i military pressa
      neki vrag hrušti u ramenima pa
      neznam bili mi uopce pomogao neki suplement za

      Last Post By: staragarda 21-08-14, 11:04 Idi na posljednju poruku
      Brzi39

      Zaostale skupine

      Začetnik teme: Brzi39

      Pozdrav, treniram godinu i pol, 4x tjedno otprilike trening izgleda ovako imam jedno pitanje u vezi treninga.
      pon-prsa,triceps
      uto-ledja,biceps

      Last Post By: bot1950 21-08-14, 19:43 Idi na posljednju poruku
      inVisible

      Kvalitetni jelovnik za definiciju

      Začetnik teme: inVisible

      Pozdrav svima!

      Nakon određenog vremena natrag krećem s aktivnim vježbanjem do 5-6 puta na tjedan. Cilj u ovom slučaju nije skinuti

      Last Post By: inVisible 20-08-14, 13:30 Idi na posljednju poruku
      ProJect X

      Yo yo yo

      Začetnik teme: ProJect X

      Lijep pozdrav,

      Ivan,23 godine dolzim iz Bih (Posavina)

      Visina : 181
      Kilaza : 83


      Cilj : Upoznati se

      Last Post By: marince 19-08-14, 12:29 Idi na posljednju poruku
      DocHollywood

      K: sipku + utege

      Začetnik teme: DocHollywood

      kratku sipku
      i 4x 5 kg
      30mm

      Last Post By: DocHollywood 19-08-14, 10:49 Idi na posljednju poruku
      marince

      4 Tjedna defke

      Začetnik teme: marince

      Pozdrav svima odradio sam definiciju za 4 tjedna skinuo sto me zanimalo sala sa stomaka i ostalih dijelova.Sad me zanima posto se nemogu odma vratiti

      Last Post By: kelly 18-08-14, 20:40 Idi na posljednju poruku
      J8M

      Weider proteini?

      Začetnik teme: J8M

      Ljudi zanima me kakva su vam iskustva sa weider gold whey proteinima, jer sam ih upravo kupia?

      Last Post By: gainzz 21-08-14, 23:37 Idi na posljednju poruku
      Krescho

      Vozdra raja, ša' ima ? :D

      Začetnik teme: Krescho

      Lijep pozdrav .

      Krešimir, 18 godina, bit ću brucoš (valjda :P ) sad u 10. mj., Sveučilište u Zadru
      Iz Slavonije...

      Last Post By: George St-Pierre 18-08-14, 20:13 Idi na posljednju poruku
      ManTra53

      Definicija

      Začetnik teme: ManTra53

      Eto imam 15god,uskoro 16 imam 92kg i visok sam 189 i dobro izgledam vjezbam već godinu dana i sve je to ok ali me zanima čuo sam od nekog frajera u

      Last Post By: Šjor Bepo 18-08-14, 07:51 Idi na posljednju poruku
      marince

      defka i bolest

      Začetnik teme: marince

      Pozdrav na defki sam 2 tjedna odlicno ide stomak je malo ispuhao plocice dosle do izrazaja kao i vene.Međutim imam jedan problem ukucani su poceli da

      Last Post By: marince 17-08-14, 13:03 Idi na posljednju poruku
      pohani

      Pozdrav

      Začetnik teme: pohani

      Godina: 18
      Visina: 177 cm
      Težina 70 kg

      Trening: 2-3x tjedno nogomet, 2x teretana(full body)
      Cilj: dobiti 3-4 kg mišićne

      Last Post By: Vucko 16-08-14, 17:23 Idi na posljednju poruku
      dodo96

      Biceps ne raste

      Začetnik teme: dodo96

      Pozdrav svima,imam jedno pitanje za vas
      smrsavio sam oko 17kg i sad zelim nabit malo misicne mase,problem je sto mi biceps ne raste i da li kad

      Last Post By: Krešimir 17-08-14, 14:46 Idi na posljednju poruku
      Brzi39

      Pozdrav!

      Začetnik teme: Brzi39

      Pozdrav, dolazim iz Samobora, imam 19 godina.
      Treniram aktivno 1,5 godinu, 4-5x tjedno.
      Visina 180cm, tezina 80kg.
      Uz teretanu, treniram

      Last Post By: Brzi39 15-08-14, 22:42 Idi na posljednju poruku
      50-kilas

      Cube method by Brandon Lilly

      Začetnik teme: 50-kilas

      Našao sam na netu stranicu koja automatski sastavlja desetotjedni cube program pa rekoh ajde da podijelim s vama: http://blackironbeast.com/cube/calculator

      Last Post By: TripleZ 15-08-14, 22:02 Idi na posljednju poruku
      Semy

      Liposukcija

      Začetnik teme: Semy

      E ovako..

      Imam problem sa salom na grudima. Lipomastija je ,jer nema simptome da je gineko,tj nema tvrdu kuglicu ispod. E sad ,ja sam nekad

      Last Post By: Draven 16-08-14, 09:12 Idi na posljednju poruku
      DARICA

      Kinezioloski fakultet

      Začetnik teme: DARICA

      Ako ima netko da je zavrsio ili upisao KIF bio bi jako zahvalan kada bi mi se javio na PM! Hvala unaprijed!

      Last Post By: DARICA 13-08-14, 22:02 Idi na posljednju poruku
      marince

      Kruh i defka

      Začetnik teme: marince

      Pozdrav svima na defki sam i odlicno ide ksinuo sem vec 3-4 kg cistog sala radi.Sto se tice toga na masi sam se ugojio poprilicno zbog lose prehrane ponajvise

      Last Post By: 50-kilas 16-08-14, 17:07 Idi na posljednju poruku
      Aristotel999

      Benč kod kuće

      Začetnik teme: Aristotel999

      Imam kod kuće benč sa jednom rosvajnom šipkom na kojoj su izrađene ripne (šare) - mislim da ne bi klizala u rukama. Imam tegove 2x10kg, 2x5kg, 2x2,5kg.

      Last Post By: 50-kilas 15-08-14, 21:26 Idi na posljednju poruku