• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      XDaxX

      Pozdrav

      Začetnik teme: XDaxX

      Pozz ja sam David iz ZG, 16 god., visok 186, 57 kila (znam puno premalo), cilj je malo podić te kile uz pravilnu prehranu i teretanu a kasnije ćemo

      Last Post By: denis 31-07-14, 21:28 Idi na posljednju poruku
      XDaxX

      Preporuke za trening

      Začetnik teme: XDaxX

      Pozdrav svima,

      trebao bi par (stručnih)savjeta što se tiče treninga. Pošto sam dosta mršav što mi je iskreno jedan od važnijih razloga

      Last Post By: XDaxX 31-07-14, 19:39 Idi na posljednju poruku
      joker123

      Pozdrav svima! ako moze koji savjet...

      Začetnik teme: joker123

      Imam 25 godina, visok sam 197 cm i tezak 90kg. U zadnjih godinu dana sam izgubio 17 kg. Moj problem je sto unatoc tome svejedno imam dosta masnih naslaga

      Last Post By: Carl Wind 31-07-14, 19:59 Idi na posljednju poruku
      Victor

      Pozdrav!

      Začetnik teme: Victor

      Pozdrav svima!

      Imam 40 god., te na visinu od 185cm trenutno imam 100 kg. Treniram aktivno u teretani više od 20 god., naravno uz dosta

      Last Post By: Victor 30-07-14, 10:18 Idi na posljednju poruku
      EldarZizy

      EldarZizy - Moj režim prehrane (vaša mišljenja?)

      Začetnik teme: EldarZizy

      Pozdrav forumaši,

      sastavio sam svoj režim prehrane za povećanje mišićne mase. Čit'o sam dosta po forumu i napravio nekoliko varijanti

      Last Post By: TripleZ 30-07-14, 16:30 Idi na posljednju poruku
      kokina

      Evo i prehrane

      Začetnik teme: kokina

      Cura, 177 cm, 68 kg..

      Radim ujutro pon-pet, treniram navečer oko 8 ipo, 3-4 x tjedno. Doručkujem doma i prvi međuobrok nosim na posa,

      Last Post By: kokina 30-07-14, 15:02 Idi na posljednju poruku
      exilestar

      koji od ovih.je.najbolji

      Začetnik teme: exilestar

      Cellucor C4 EXTREME
      JACK3D MICRO
      OLIMP REDWEILER
      MP ASSAULT
      NO XPLODE
      XTREME NAPALM

      Last Post By: exilestar 28-07-14, 02:32 Idi na posljednju poruku
      Matej1996

      Treniranje trbuha s dodatnim teretom (utezima) DA ili NE ?

      Začetnik teme: Matej1996

      Znači pitanje je jasno.

      Pročitao sam da to može biti nepotrebno opterećenje za kralježnicu, ali ja mislim da i trbušnim mišićima

      Last Post By: SABB 28-07-14, 20:16 Idi na posljednju poruku
      bugi

      Moja prehrana - Bugi

      Začetnik teme: bugi

      Evo prvi puta sam odlučio staviti na papir prehranu i izračunati pa me zanima vaše mišljenje. Nisam siguran jesam pogodio sve brojke, ako nisam ispravite

      Last Post By: bugi 28-07-14, 01:04 Idi na posljednju poruku
      DEVIANTTT

      Skinny fat-pomoc

      Začetnik teme: DEVIANTTT

      Pozdrav svima!
      Moj problem pocinje ovako: Od aprila do sada sam smrsao oko 11 kg, s tim da sad imam 75 kg i 185 cm visine.
      Problem je sto

      Last Post By: RockySan 28-07-14, 14:11 Idi na posljednju poruku
      marko1003

      Boks vreća

      Začetnik teme: marko1003

      Pozdrav!! Imam pitanje da li neko zna možda gdje ima za kupiti ovakvu vojnicku vrecu ili nesto da ima ovako ove rupe za lanac kao na ovom videu pokazano

      Last Post By: marko1003 29-07-14, 12:15 Idi na posljednju poruku
      Niksav

      Treba mi vaše mišljenje u vezi plana prehrane i treninga za mršavljenje

      Začetnik teme: Niksav

      Bok svima.Ovako zanjima me vaše mišljenje o ovome sto ću sad napisati

      Pa da počnem.Znači odlučio sam smrsaviti i dobio sam plan

      Last Post By: Armani 31-07-14, 13:34 Idi na posljednju poruku
      Nixa2210

      Teretane u Rovinju..pomoc?

      Začetnik teme: Nixa2210

      Idem sutra u Rovinj na nekih 10-12 dana pa me zanima ima li itko neki home gym ili zna neku teretanu da ne naplacuje ogromne cijene?
      Posto mi je

      Last Post By: Nixa2210 27-07-14, 13:09 Idi na posljednju poruku
      Sinews

      Misterija

      Začetnik teme: Sinews

      Čudne stvari mi se dešavaju na ovom forumu. Čudne u tehničkom smislu.
      Negdje mogu odgovorit na temi a negdje ne mogu (dole na dnu piše da

      Last Post By: Sinews 26-07-14, 22:14 Idi na posljednju poruku
      kokina

      Raspored UH kod vecernjih treninga

      Začetnik teme: kokina

      Bok ljudi,

      Znaci iman problem s tim UH..
      Broj obroka u danu, makronutrijenti, omjeri, sve mi je to poprilično jasno al nikako

      Last Post By: staragarda 28-07-14, 15:33 Idi na posljednju poruku
      defactorcic

      Pomoć kod mršavljenja!

      Začetnik teme: defactorcic

      Pozdrav

      Evo ovako da ne duljim sada jer ću Vas kasnije gnjaviti . Moje ime je Marko. Imam 19 godina i studiram u Zagrebu. Trenutno

      Last Post By: defactorcic 28-07-14, 01:55 Idi na posljednju poruku
      50-kilas

      Ruptura lista

      Začetnik teme: 50-kilas

      Ja sam valjda neki teški specijalac kad sam uspio nešto gotovo nemoguće - strgao sam list kod čučnja s bandažama. Imam hematom s vanjske strane

      Last Post By: 50-kilas 25-07-14, 16:08 Idi na posljednju poruku
      KOM95

      Boks i masa

      Začetnik teme: KOM95

      Nisam znao kako da nazovem temu pa sam samo stavio boks i masa.

      Imam 80 kg, visok sam 182 i treniram boks par mjeseci(amaterski), pripremam

      Last Post By: George St-Pierre 25-07-14, 21:08 Idi na posljednju poruku
      KOM95

      Pozdrav!

      Začetnik teme: KOM95

      Pozdrav svima,

      Imam 18 god, visok otprilike 182 cm sa oko 80kg. Treniram boks par mjeseci, prije toga sam trenirao tajl. boks oko 6 mj.

      Last Post By: KOM95 24-07-14, 22:37 Idi na posljednju poruku
      Convict1988

      Trnci u šakama i vrhovima prstiju?

      Začetnik teme: Convict1988

      Pozdrav drugovi! Jedan nabildani čovo mi je rekao da kao početnik moram nabaviti 3 suplimenta : creatin, protein i pre-workout. Poslušao sam ga (valjda

      Last Post By: Convict1988 24-07-14, 15:59 Idi na posljednju poruku