• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      rusher944

      Pitanje za korisnike BCAA

      Začetnik teme: rusher944

      zanima me
      1. Za šta SVE služe BCAA-subjektivno mišljenje kako ste vi doživili(nemojte kopirat )
      2. Kada ih je najbolje uzimati

      Last Post By: Armani 21-12-14, 22:15 Idi na posljednju poruku
      Trace_4

      ASUS NEXUS 7c 2014 32GB **NOVI**NEOTVORENA KUTIJA**GARANCIJA**RAČUN**

      Začetnik teme: Trace_4

      http://www.njuskalo.hr/tablet-pc/asu...oglas-13829787

      za forumaše 1200kn

      Last Post By: Trace_4 20-12-14, 14:26 Idi na posljednju poruku
      Yoman282

      kako da koristim mass gainer

      Začetnik teme: Yoman282

      Poz, roditelji su uzeli super mega mass 2000 gainer ali ja sam htjeo whey pa sta cu sad budem to pio.

      Pitanje je kako da koristim? Poslje

      Last Post By: Sky 18-12-14, 23:15 Idi na posljednju poruku
      rajvosa

      rajvosa - mišljenje o mom programu treninga?

      Začetnik teme: rajvosa

      Novi sam ovdje pozdravljam sve

      Imam 89kg i visok sam 179cm.
      Vjezbam cetri mjeseca,treniram 6 puta sedmicno i to:

      Last Post By: rajvosa 19-12-14, 23:57 Idi na posljednju poruku
      markoni16

      markoni16 - Plan definicije

      Začetnik teme: markoni16

      Znaci evo, oko mjesec-dva sam radio po programu za masu, koji ste mi napisali, ima rezultata, osjecam minimalno povecanje snage, ali sam se uprasio, znaci

      Last Post By: Builty 19-12-14, 01:23 Idi na posljednju poruku
      badrhari1407

      HIIT ili običan kardio??

      Začetnik teme: badrhari1407

      Već dugo vremena sam u nedoumici između ova 2 treninga.Cilj mi je gubitak masnih naslaga i za mene je nekako efikasniji HIIT.Htio bih čuti vaša mišljenja?

      Last Post By: Jasamm 17-12-14, 18:56 Idi na posljednju poruku
      Timmmy

      Timmmy-moj trening

      Začetnik teme: Timmmy

      pozz svima,ukratko moj trening pa da vidim kritičare

      PON-prsa/biceps

      Prsa-bench press x5/10/8/8/6/6

      Last Post By: Timmmy 17-12-14, 02:56 Idi na posljednju poruku
      Timmmy

      pozz :)

      Začetnik teme: Timmmy

      Pozz svima,zovem se Tomislav,treniram već 4 god.od toga 3 godine sam trenirao hrvanje i sada sam godinu dana u teretani.

      175 cm/82 kg.

      Last Post By: Insider1 22-12-14, 23:37 Idi na posljednju poruku
      Pwnz.

      masa + trup + ledja

      Začetnik teme: Pwnz.

      pozz ljudi
      Nakon dugo vremena koje sam proveo po bolnicama i mirovanju kod kuće dobio sam dopuštenje da se vratim sportskim aktivnostima.

      Last Post By: Pwnz. 16-12-14, 04:14 Idi na posljednju poruku
      marla

      mononukleoza

      Začetnik teme: marla

      pozz treniram skoro godinu dana i pokupio sam mononuleozu i tokom ovog mjeseca bi se trebo vrati fizickoj aktivnosti ja se nadam izgubio sam dosta

      Last Post By: marla 15-12-14, 20:04 Idi na posljednju poruku
      ivan93zg

      ivan93zg-plan prehrane

      Začetnik teme: ivan93zg

      Napravio sam si plan prehrane kojeg se pridržavam već neko vrijeme, pa me zanima da li da se i dalje držim toga ili da što mijenjam... Svaki savijet

      Last Post By: ivan93zg 18-12-14, 20:34 Idi na posljednju poruku
      Barney Stinson

      nakon sto trcim preko 20 min osjetim bol u tom djelu noge

      Začetnik teme: Barney Stinson

      trcao sam do prije oko 2 mjeseca i onda sam prestao zbog ozljede
      poceo sam opet trcati prije oko 2 tjedna,prvo sam trcao 20 min pa par dana pauze

      Last Post By: crazy 14-12-14, 11:29 Idi na posljednju poruku