• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      Strelac

      Multivitamini

      Začetnik teme: Strelac

      Pozdrav svima!

      Razmisljam vec jedan duzi period da uzmem multivitamine, ali se predomisljam. Sta mi preporucujete? Dalje, procitao sam

      Last Post By: Dača 26-10-14, 00:53 Idi na posljednju poruku
      GUGI123

      Bol u laktovima

      Začetnik teme: GUGI123

      Dok radim triceps , ležeči dvoručni potisak dok idem utegom prema čelu bole me laktovi
      čuo sam da je to navodno zbog premalo minerala u zglobu

      Last Post By: GUGI123 25-10-14, 22:41 Idi na posljednju poruku
      flomaster

      Brojač kalorija (Zdrava Krava)

      Začetnik teme: flomaster

      Evo naletio sam na brojač kalorija
      http://www.zdravakrava.hr/alati/rubrika/zdravlje
      pa ako netko zna koliko je pouzdan i može li se po

      Last Post By: Kopenhagen 24-10-14, 19:52 Idi na posljednju poruku
      flomaster

      Pozdrav :)

      Začetnik teme: flomaster

      Evo da pozdravim sve željne dobre zabave i one koji su tu da podjele koji koristan savjet. Želim vam svima uspjeh u vašim nastojanjima da izgradite

      Last Post By: flomaster 24-10-14, 15:47 Idi na posljednju poruku
      Aldiin

      Amino whey hydro 3.5 kg

      Začetnik teme: Aldiin

      Pozdrav.
      Prijatelj mi je pričao o navedenom proteinu kaže da je jako dobar, međutim ono što me privulku jeste omjer cijene i samog pakiranja.

      Last Post By: clockwork orange 24-10-14, 14:13 Idi na posljednju poruku
      kill

      imam zastopane sinuse

      Začetnik teme: kill

      Ljudi jel bi mogla pomoc, cijelu zimu imam zastopane sinuse, fkt imam puno problema sa njima, pa jel ima koji nacin da trcim i treniram po zimi a da ne

      Last Post By: crazy 23-10-14, 16:41 Idi na posljednju poruku
      zvonebilder

      Potrgan ligament

      Začetnik teme: zvonebilder

      Treniram kickboxing i jucer sam potrgao ligament. Doktor je rekao da cu vec danas moci hodat da nije nista ali vidim na internetu nije tako a i po tome

      Last Post By: zvonebilder 22-10-14, 23:23 Idi na posljednju poruku
      Barney Stinson

      Molim vas pomoć sa prehranom

      Začetnik teme: Barney Stinson

      ljudi molim vas,ali stvarno vas molim,potrosite dvije minute svoga vremena i napisite kako bi mi trebala izgledati dnevna prehrana,da je sto jednostavnija(lose

      Last Post By: Kahn 22-10-14, 03:48 Idi na posljednju poruku
      Nikol

      Moja ishrana pomoc

      Začetnik teme: Nikol

      Ishrana



      5.00 h 50g sojinih pahuljica + 50g ovisnih pahuljica + 200ml jogurta 1.6% masnoce
      2 kuvana jaja

      Last Post By: Nikol 25-10-14, 14:29 Idi na posljednju poruku
      PiLe Malo

      Vaganje hrane

      Začetnik teme: PiLe Malo

      Pozdrav svima

      Evo ja sam pocetnik i zanima me da mi neki iskusniji clan foruma odgovori.
      Mene zanima dali je nama pocetnicima bitno

      Last Post By: hardstyle91 21-10-14, 12:26 Idi na posljednju poruku
      Nikol

      Vise dodataka odjednom koliko dugo se smije piti mjesec dva tri ili godinu.

      Začetnik teme: Nikol

      Ovako ja pijem Protein 90 IronMax , Creatin , Twinlab glutamine , Twinlab Amino Fuel, CLA,sad uzeo Pump System, Omegu 3, Zanimame koliko dugo

      Last Post By: Nikol 20-10-14, 17:32 Idi na posljednju poruku
      buff

      buff - Moj plan prehrane za masu

      Začetnik teme: buff

      Pozdrav svim članovima foruma,
      Imam 16 godina i bavim se BB nekih 2 mjeseca i imam osnovnog iskustva u vezi treninga i prehrane, u ovoj temi sam

      Last Post By: Kahn 21-10-14, 03:22 Idi na posljednju poruku
      stefkoss

      bol u stomaku

      Začetnik teme: stefkoss

      Dali imate neki savje zasto mi kada disem tegove zna da me zaboli sredina stomaka s vremena na vrijeme.
      I zasto kada trcim zna da me zaboli sa

      Last Post By: 50-kilas 19-10-14, 22:40 Idi na posljednju poruku
      Nikol

      Proteinska ishrana,suplementi, trajanje pomoc

      Začetnik teme: Nikol

      Imao iskustva 4 godine sa pauzama onda pauza od 7 godinana nabacio pivsku stomacinu.Vracanje na trening Moji rezultati nakon 5 mjeseci sa 107 kg preskakao

      Last Post By: Nikol 19-10-14, 16:38 Idi na posljednju poruku
      Marin001

      Neke slike

      Začetnik teme: Marin001

      Evo samo par slika "napretka" u godinu dana nekontinuiranog treniranja ...

      Prije(visina 175,tezina 58 ):

      http://prntscr.com/4xdpc9

      Last Post By: George St-Pierre 18-10-14, 19:22 Idi na posljednju poruku
      Lazarius

      Pozdrav!

      Začetnik teme: Lazarius

      - 17 god
      - 187 cm
      - 68 kg
      - zdravstveni razlozi, a i zelim dobiti mase
      - isao sam u teretanu nekih 6 mj uz prekide i dobio

      Last Post By: Lazarius 17-10-14, 19:57 Idi na posljednju poruku