• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      Nikol

      Vise dodataka odjednom koliko dugo se smije piti mjesec dva tri ili godinu.

      Začetnik teme: Nikol

      Ovako ja pijem Protein 90 IronMax , Creatin , Twinlab glutamine , Twinlab Amino Fuel, CLA,sad uzeo Pump System, Omegu 3, Zanimame koliko dugo

      Last Post By: Nikol 20-10-14, 17:32 Idi na posljednju poruku
      buff

      buff - Moj plan prehrane za masu

      Začetnik teme: buff

      Pozdrav svim članovima foruma,
      Imam 16 godina i bavim se BB nekih 2 mjeseca i imam osnovnog iskustva u vezi treninga i prehrane, u ovoj temi sam

      Last Post By: Kahn 21-10-14, 03:22 Idi na posljednju poruku
      stefkoss

      bol u stomaku

      Začetnik teme: stefkoss

      Dali imate neki savje zasto mi kada disem tegove zna da me zaboli sredina stomaka s vremena na vrijeme.
      I zasto kada trcim zna da me zaboli sa

      Last Post By: 50-kilas 19-10-14, 22:40 Idi na posljednju poruku
      Nikol

      Proteinska ishrana,suplementi, trajanje pomoc

      Začetnik teme: Nikol

      Imao iskustva 4 godine sa pauzama onda pauza od 7 godinana nabacio pivsku stomacinu.Vracanje na trening Moji rezultati nakon 5 mjeseci sa 107 kg preskakao

      Last Post By: Nikol 19-10-14, 16:38 Idi na posljednju poruku
      Marin001

      Neke slike

      Začetnik teme: Marin001

      Evo samo par slika "napretka" u godinu dana nekontinuiranog treniranja ...

      Prije(visina 175,tezina 58 ):

      http://prntscr.com/4xdpc9

      Last Post By: George St-Pierre 18-10-14, 19:22 Idi na posljednju poruku
      Lazarius

      Pozdrav!

      Začetnik teme: Lazarius

      - 17 god
      - 187 cm
      - 68 kg
      - zdravstveni razlozi, a i zelim dobiti mase
      - isao sam u teretanu nekih 6 mj uz prekide i dobio

      Last Post By: Lazarius 17-10-14, 19:57 Idi na posljednju poruku
      denis

      C.Ronaldo i proteini

      Začetnik teme: denis

      Ja i frend smo se kladili u zgiba,da li C.Ronaldo prije proteine naravno jos i druge suplimente.100% pije pitaj boga sto nije normalno da ljudsko tijelo

      Last Post By: kelly 14-10-14, 17:35 Idi na posljednju poruku
      Stafeen

      Trening ujutru - trening uveče (Ozlede)

      Začetnik teme: Stafeen

      Pozz,zbog škole sam ''prisiljen'' jedne nedelje ići oko 17 u teretanu, a druge oko 10.Ustajem ugl oko 7 i imam 3 sata do teretane.Ali evo upravo sam

      Last Post By: *Kolega* 17-10-14, 16:41 Idi na posljednju poruku
      kill

      Bildanje bez kompliciranja

      Začetnik teme: kill

      Ljudi sta preporucujete po kolko vjezbi za svaku grupu misica je najbolje radit, poceo sam vjezbat, i radim si teretanu doma, pa mi treba za plan vjezbanja,

      Last Post By: kill 13-10-14, 12:19 Idi na posljednju poruku
      123

      GPA Raw Powerlifting Prvenstvo Hrvatske 2014

      Začetnik teme: 123

      U Zagrebu, 14.12.2014, održat će se GPA Raw Powerlifting Prvenstvo Hrvatske. Okupit će se najjači ljudi Hrvatske,a dizati će se sa profesionalnom

      Last Post By: 123 13-10-14, 23:48 Idi na posljednju poruku
      7er

      Pozdrav

      Začetnik teme: 7er

      - godina 17
      - visina 182
      - kilaža 86
      - cilj mrsavljenje i definicija
      - uvjeti za treniranje teretana
      - treniram 3

      Last Post By: 7er 12-10-14, 14:28 Idi na posljednju poruku
      marince

      Rest Day prehrana

      Začetnik teme: marince

      Pozdrav otvaram temu u vezi prehrane u dane odmora.Nemogu nikako dokazati sebi da je prehrana bitna u dane odmora moze li pomoc kako se vi hranite u te

      Last Post By: Dača 12-10-14, 19:44 Idi na posljednju poruku