• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      Sickness

      Treninga za masu

      Začetnik teme: Sickness

      Pozdrav. Dosta sam čitao o ovoj temi, ali nikako se odlučiti, da li da treniram posebno po mišićnim skupinama ili podijeljeno na gornji i donji dio

      Last Post By: George St-Pierre 31-10-14, 23:55 Idi na posljednju poruku
      exilestar

      mass gainer

      Začetnik teme: exilestar

      pozdrav pocetnik sam,zasad sam popio 3 kile proteina pol kile kreatine 250 grama taurina i kilu dexa,zanima me neki odlican mass gainer? upravo gledamDYMATIZE

      Last Post By: Armani 01-11-14, 02:11 Idi na posljednju poruku
      CeLe111

      Pozdrav...

      Začetnik teme: CeLe111

      Pozdrav ekipa. Dio me vjeroj. zna sa forum.teretana.net
      pa evo dosao sam ovdje da vam pokazem svoj rad i motiviram vas u vasem napredku.

      Last Post By: kelly 31-10-14, 17:53 Idi na posljednju poruku
      kauril

      grip strength

      Začetnik teme: kauril

      I just want to ask a question from all of you what do you think which is best way to increase your grip strength in Tacoma gym ...??
      As far as

      Last Post By: kauril 30-10-14, 12:28 Idi na posljednju poruku
      kauril

      body strength

      Začetnik teme: kauril

      I just wanna ask a question from all of you can you please share your all time best trick for gaining body strength..??
      waiting for your tips

      Last Post By: kauril 30-10-14, 12:25 Idi na posljednju poruku
      kauril

      Close grip

      Začetnik teme: kauril

      I wanna ask a question from all f you How close should my hands be together while doing bench press in Tacoma gym ..?? Hands 6 inches apart are alright?

      Last Post By: domagoj 30-10-14, 14:35 Idi na posljednju poruku
      TheCroCop

      Pozdrav :)

      Začetnik teme: TheCroCop

      Evo moje ime je Petar , dolazim iz Hrvatske . Krenuo sam trenirat prije 11 mjeseci , s jako visokim bf-om dosao u teretanu . Na pocetku je bilo 105 kg

      Last Post By: TheCroCop 31-10-14, 00:11 Idi na posljednju poruku
      DaxHr

      Natjecateljski men's physique/classic bb za visoke

      Začetnik teme: DaxHr

      Pozdrav!
      Ne mogu nigdje na internetu pronaci podatak za neka lokalna natjecanja u men's physiqueu, maksimalno classic bb-u za visoke (190). Postoji

      Last Post By: DaxHr 29-10-14, 17:11 Idi na posljednju poruku
      bevodzor

      Program tjelovježbe - Savjet

      Začetnik teme: bevodzor

      Pozdrav ekipa!
      Evo, opet sam u teretani. Sređujem prehranu i tjelovježbu. 2 Tjedna je iza mene i htio bi se ozbiljno uhvatiti posla. Ne da mi

      Last Post By: Jasamm 01-11-14, 10:27 Idi na posljednju poruku
      BBZ8

      Skafolunatni ligament

      Začetnik teme: BBZ8

      Dakle prije neka 3 mjeseca (sredinom srpnja) s visine od 2 metra sam pao i docekao se na dlan ispruzene ruke. Odgađao sam posjet doktoru jer sam mislio

      Last Post By: BBZ8 29-10-14, 15:00 Idi na posljednju poruku
      kauril

      tips to increase appetite

      Začetnik teme: kauril

      I am just trying to boast my appetite so can you please share some tips to increase appetite ..?
      waiting for your suggestions

      Last Post By: kauril 28-10-14, 12:00 Idi na posljednju poruku
      kauril

      pre and post workout diet

      Začetnik teme: kauril

      I just wanna know about your pre and post workout diet plan that what do you really like to ear before workout and after workout..?
      share whole

      Last Post By: kauril 28-10-14, 11:57 Idi na posljednju poruku
      kauril

      protein shake in place of breakfast?

      Začetnik teme: kauril

      I just wanna ask a question from all of you about skipping breakfast what do you think is it okay to replace breakfast with protein shake..??

      Last Post By: Tiger 28-10-14, 15:36 Idi na posljednju poruku
      Aveiro

      Predstavljanje

      Začetnik teme: Aveiro

      Pozz,

      - 19 godina
      - 183 cm
      - 81 kg
      - Teretana


      - 2 godine treninga
      - Karate, Nogomet,

      Last Post By: Aveiro 29-10-14, 00:21 Idi na posljednju poruku
      dankogrg

      oprema proizvedena u EU ?

      Začetnik teme: dankogrg

      Kupio bih opremu za vjezbanje koja je proizvedena u EU il aMerici. cijena mi nije bitna.
      Moze li mi iko nekako pomoci ili prodati nes takvo?

      Last Post By: kelly 28-10-14, 00:09 Idi na posljednju poruku
      Strelac

      Multivitamini

      Začetnik teme: Strelac

      Pozdrav svima!

      Razmisljam vec jedan duzi period da uzmem multivitamine, ali se predomisljam. Sta mi preporucujete? Dalje, procitao sam

      Last Post By: max10 28-10-14, 01:36 Idi na posljednju poruku
      GUGI123

      Bol u laktovima

      Začetnik teme: GUGI123

      Dok radim triceps , ležeči dvoručni potisak dok idem utegom prema čelu bole me laktovi
      čuo sam da je to navodno zbog premalo minerala u zglobu

      Last Post By: crazy 26-10-14, 02:54 Idi na posljednju poruku
      flomaster

      Brojač kalorija (Zdrava Krava)

      Začetnik teme: flomaster

      Evo naletio sam na brojač kalorija
      http://www.zdravakrava.hr/alati/rubrika/zdravlje
      pa ako netko zna koliko je pouzdan i može li se po

      Last Post By: Kopenhagen 24-10-14, 20:52 Idi na posljednju poruku
      flomaster

      Pozdrav :)

      Začetnik teme: flomaster

      Evo da pozdravim sve željne dobre zabave i one koji su tu da podjele koji koristan savjet. Želim vam svima uspjeh u vašim nastojanjima da izgradite

      Last Post By: flomaster 24-10-14, 16:47 Idi na posljednju poruku
      Aldiin

      Amino whey hydro 3.5 kg

      Začetnik teme: Aldiin

      Pozdrav.
      Prijatelj mi je pričao o navedenom proteinu kaže da je jako dobar, međutim ono što me privulku jeste omjer cijene i samog pakiranja.

      Last Post By: clockwork orange 24-10-14, 15:13 Idi na posljednju poruku