• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      ITFighter

      Pomoć pri ishrani

      Začetnik teme: ITFighter

      Kao što rekoh...
      Volio bih skinuti masti, a zadržati mišićni tonus (ni pojačati nebi bilo loše).

      Trenuutno imam 104 kg na

      Last Post By: ITFighter 21-07-14, 23:24 Idi na posljednju poruku
      Sinews

      Odnos trošenja rezervi masti i trošenja mišića

      Začetnik teme: Sinews

      Iako sam dosta toga pročitao na ovom forumu, i dalje nemam odgovor na jedno pitanje.
      Da li se tijelo može ustrojiti da koristi masne rezerve

      Last Post By: kelly 21-07-14, 19:06 Idi na posljednju poruku
      Sinews

      Sinews

      Začetnik teme: Sinews

      Bok ekipa.

      Tjednima izvlačim informacije iz ovog foruma kao guest. Nisam pročešljao cijeli forum. Nisam našao odgovor na neka pitanja

      Last Post By: kelly 21-07-14, 18:31 Idi na posljednju poruku
      Victor

      Povreda grudnog mišića prilikom izvođenja bench press-a

      Začetnik teme: Victor

      Pozdrav svima!

      Imam jedno iskustvo koje mi se desilo prije nekih godinu i po dana dok sam radio bench press, koje bih podijelio sa ostalima

      Last Post By: Victor 21-07-14, 14:31 Idi na posljednju poruku
      Miralem

      Kakav trenig za smrsaviti sa 106 na 95 kg

      Začetnik teme: Miralem

      Pozdrav,
      Trenutno imam 106 kg,visina 190 cm
      imao sam i vise kg al to sam nekako skinuo,međutim htio bih malo "ubrzati" proces

      Last Post By: staragarda 21-07-14, 12:17 Idi na posljednju poruku
      bevodzor

      Savjet vezano za čišćenje ili masu.

      Začetnik teme: bevodzor

      Pozdrav!
      Ovako, znam da je ovo vec 100x istog pitanja, istog topica i istih maloumnih rasprava. Ali moram i jednostavno moram..
      Trenutacno

      Last Post By: bevodzor 21-07-14, 09:30 Idi na posljednju poruku
      PatrickCro

      Uskoro počinjem

      Začetnik teme: PatrickCro

      evo ekipa, uskoro pocinjem s vjezbanjem (sutra- ponedjeljak) pa ako nekoga zanima moj raspored

      ujutro- trening od 20min - trbusnjaci, leđnjaci

      Last Post By: PatrickCro 21-07-14, 13:03 Idi na posljednju poruku
      CapY

      Pozdrav!

      Začetnik teme: CapY

      Pozdrav, evo nedavno sam se pridružio forumu, pa sam odlučio otvoriti temu.
      Zovem se Luka, imam 17 godina, visok sam 178cm otprilike, težak sam

      Last Post By: George St-Pierre 20-07-14, 19:57 Idi na posljednju poruku
      Dača

      Zašto Low Carb mora biti High Fat a ne High Protein

      Začetnik teme: Dača

      Drugari, evo jednog interesantnog članka:

      Zašto Low Carb mora biti High Fat a ne High Protein



      Ovime direktno prozivam

      Last Post By: Dača 20-07-14, 13:48 Idi na posljednju poruku
      PatrickCro

      Pozdrav!

      Začetnik teme: PatrickCro

      Pozdrav, evo, i ja sam napokon član ovog foruma. Imam 12 godina, visok sam 146cm i težim 33kg. cilj mi je imati puno puno MASKL (muscle) , pa ako

      Last Post By: Šjor Bepo 21-07-14, 21:52 Idi na posljednju poruku
      MPS_6

      Daljni napredak uz ovakvu prehranu ?

      Začetnik teme: MPS_6

      pozz citao sam dosta toga po forumu ali opet nesto mi nije jasno negdje citam da se od whey proteina mrsavi a negdje pisu s kombinacijom dekstoze i slicno

      Last Post By: staragarda 22-07-14, 10:28 Idi na posljednju poruku
      DocHollywood

      teretana na crnomercu

      Začetnik teme: DocHollywood

      bok, ima kakav dobar gym oko crnomerca?

      Last Post By: DocHollywood 19-07-14, 16:05 Idi na posljednju poruku
      ITFighter

      ITFighter- moj program

      Začetnik teme: ITFighter

      Ne baratam stručnim imenima što se imena vježbi tiče tako da imajte strpljenja

      Svaki drugi dan jogging 5 km (30ak min) + 50 marinaca

      Last Post By: ITFighter 18-07-14, 16:04 Idi na posljednju poruku
      ITFighter

      Pozdrav (opet) od ITFighter-a

      Začetnik teme: ITFighter

      Evo mene ponovno na forumu...
      Registrirao sam se još davne 2009te god.
      Ali nisam bio aktivan ovih godina na forumu.Kad sam se registrirao

      Last Post By: ITFighter 18-07-14, 17:00 Idi na posljednju poruku
      JeffSeid

      Godinu dana treniranja , sljedeći cilj - veća masa!

      Začetnik teme: JeffSeid

      Pozdrav dobri ljudi, već duže čitam stranicu i forum i odlučih se registrovati u nadi da ću saznati, naučiti nešto novo i sudjelovati u polemikama

      Last Post By: George St-Pierre 19-07-14, 10:50 Idi na posljednju poruku
      denis

      Mijesanje proteina - shaker ili bočica?

      Začetnik teme: denis

      Pozz,jos nikad nisam pio proteine,moza pocnem i vidim da taj shaker kosta 30-40kn sto je dosta zar se proteini ne mogu mjesat u obicnoj flasi vode ili

      Last Post By: kelly 17-07-14, 11:04 Idi na posljednju poruku
      Goku97

      Moj trening

      Začetnik teme: Goku97

      Pozdrav. Imam 16 godina,visok sam 182 cm a težak 63 kg. Treniram karate i sada bih krenuo da dižem tegove cilj mi je mišićna masa.
      Ovo je moj

      Last Post By: Goku97 16-07-14, 23:45 Idi na posljednju poruku
      exilestar

      Koliko dekstroze proteina i kreatina

      Začetnik teme: exilestar

      Ovako dakle ja ovako pijem: taurin uzmem 3grama 30 min prije treninga i 3 grama prije spavanja,eh sad kreatin bi uzimao 5 grama prije treninga i 5 grama

      Last Post By: sanguis 17-07-14, 15:15 Idi na posljednju poruku
      vasilijemitu

      Potrebna pomoć ( trening, prehrana,vježbe)

      Začetnik teme: vasilijemitu

      unaprijed se ispricavam na gnjavljenju ali trebao bih pomoc u nekoliko stvari. citao sam dosta forum i sve mi se pobrkalo.
      ovako:imam 65 kg, 184

      Last Post By: Draven 14-07-14, 20:23 Idi na posljednju poruku
      cobra666

      Transformacija :)

      Začetnik teme: cobra666

      105kg pocetak.. a nemam drugu sliku hah...


      spustio se na 70 i onda opet vraćeno na 79kg




      Last Post By: Bronko 14-07-14, 15:29 Idi na posljednju poruku