• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      CeLe111

      CeLe - Osobni Progress Kroz Godine + Transformacije Klijenata

      Začetnik teme: CeLe111

      Ekipa lijepi pozdrav svima,
      vjerujem da me dio vas zna sa teretana.net, tamo sam dugogodisnji clan, pa eto me sada i ovdje da sa vama podjelim svoju

      Last Post By: CeLe111 22-11-14, 22:45 Idi na posljednju poruku
      carlito22

      Pozdrav :)

      Začetnik teme: carlito22

      -zovem se Carlo
      -imam 17 godina
      -183 cm
      -78 kg
      -cilj mi je nabit sto vise mase
      -treniram godinu i 4 mjeseca
      -treniram

      Last Post By: kelly 23-11-14, 00:49 Idi na posljednju poruku
      jozothekid

      Problem s viškom kože

      Začetnik teme: jozothekid

      Dakle ovako,imam problema s kožom,prije sam bio malo deblji,kad sam radio defku na jednom dijelu sam prebrzo paoi koža mi je na dosta mjesta je vrlo

      Last Post By: jozothekid 22-11-14, 18:50 Idi na posljednju poruku
      Razzorx

      Definicija

      Začetnik teme: Razzorx

      Pozdrav, cilj mi je dakle skinuti nekih 7-8Kg tj. doci na nekih 14-15% BF tijekom 7-8 tjedana.
      Treninge bih imao 3-4 puta tjedno + iza svakog treninga

      Last Post By: Razzorx 22-11-14, 12:28 Idi na posljednju poruku
      majkprpik

      Može li doći do ozljede ako propadanja izvodim u kutu ograde?

      Začetnik teme: majkprpik

      Htio bih kod kuće raditi propadanja, i na stepenicama imam ogradu koja bi mi mogla poslužiti za to ali ograda nema klasične dvije usporedne šipke

      Last Post By: dejan47 21-11-14, 01:08 Idi na posljednju poruku
      miRe92

      Pojedinacni trening / korisno ili ne

      Začetnik teme: miRe92

      Kako se vama cini treniranje jednog dijela tijela, znaci danas samo ledja, sutra biceps, prekosutra ramena itd itd itd...
      znaci samo odvojiti

      Last Post By: miRe92 22-11-14, 21:43 Idi na posljednju poruku
      Goku97

      Trening prsa

      Začetnik teme: Goku97

      Pozz da li je ovo dovoljno za trening prsa

      Sklekovi 4 serije 8-12
      Bench 4 serije 8-12
      Razvlačenje bučicama na ravnoj

      Last Post By: FranzLiszt 20-11-14, 17:39 Idi na posljednju poruku
      kozza

      kozza - moj plan za masu

      Začetnik teme: kozza

      Pozdrav, htio sam predlozit ovdje svoj plan kako bi ja odradio masu sljedecih mjeseci. Vjezbam otprilike pola godine i dosta sam se ojacao. Pazio sam

      Last Post By: George St-Pierre 22-11-14, 18:16 Idi na posljednju poruku
      dejan47

      Neutralni zgib

      Začetnik teme: dejan47

      Evo kao što naslov kaže,dosta sam njuškao po internetu međutim nigdje nema koji mišići primarno rade.

      Uglavnom uski zgibovi vise pogađaju

      Last Post By: dejan47 20-11-14, 01:25 Idi na posljednju poruku
      Zupa

      bol u desnom ramenu i razlika u osjećaju pumpa

      Začetnik teme: Zupa

      bok,
      muči me desno rame kada ga dignem okomito u zrak zateže me u samom zglobu i osijećam bol(npr. radim potisak bučicama i kod spuštanje

      Last Post By: Zupa 19-11-14, 00:24 Idi na posljednju poruku
      Superstar993

      Jesam li na dobrom putu?

      Začetnik teme: Superstar993

      Pozdrav svima!

      Evo nova sam ovdje, s treniranjem sam počela 20.10. i idem u teretanu od ponedjeljka do petka.
      Situacija je kritična,

      Last Post By: hoc 22-11-14, 20:28 Idi na posljednju poruku
      cicifujcic

      Stanje CNS-a

      Začetnik teme: cicifujcic

      Zanima me na koji način osjetite zamor CNS-a? Jel to samo gubitak motivacije, sporiji oporavak, pad snage ili nešto treće? Zadnjih dana se što se

      Last Post By: Kahn 18-11-14, 17:36 Idi na posljednju poruku
      BlindBird

      Pomoć oko prehrane, plan prehrane

      Začetnik teme: BlindBird

      Lijep pozdrav svima,

      Evo da se prvo predstavim; ja sam Hrvoje iz Bjelovara i trebao bih vašu pomoć oko pravilne prehrane. Naime trebao

      Last Post By: BlindBird 17-11-14, 17:06 Idi na posljednju poruku
      Tiger

      Problem s ramenom

      Začetnik teme: Tiger

      Ne znan kako bi se izrazia, ali lijevo rame mi je deformiranije od desnog haha. Naime nekako mi utone s vanjske strane... Uglavnom mozete vidit sa slike,

      Last Post By: Tiger 17-11-14, 17:07 Idi na posljednju poruku
      FranzLiszt

      Lijep pozdrav

      Začetnik teme: FranzLiszt

      Lp.

      Zovem se Ivan i imam 22 godine! Visok sam 178 cm i težak trenutno 77 kg. Treniram aktivno vec godinu i pol bez prestanka al sve je

      Last Post By: FranzLiszt 19-11-14, 13:39 Idi na posljednju poruku
      dejan47

      Bol u ramenu kod odredenih pokreta i asimetrija istog

      Začetnik teme: dejan47

      Pozdrav ljudi, kao sto sam naveo o sebi treniram od 3 mjeseca medutim do doslovno 8 mjeseca je to bataljenje.Tek od navedenog mjeseca sam poceo jesti

      Last Post By: dejan47 17-11-14, 17:12 Idi na posljednju poruku
      dejan47

      Pozz od dejana

      Začetnik teme: dejan47

      godine - ( 21 )
      visinu - ( 183 )
      kilažu - ( 74 )
      cilj - ( snaga i definicija )
      uvjeti za treniranje (kuća - zgib no 1 i

      Last Post By: Queen 23-11-14, 01:04 Idi na posljednju poruku
      TripleZ

      posao u inostranstvu za policajce/vojnike/specijalce etc.

      Začetnik teme: TripleZ

      zamolio me prijatelj da c/p ovo, pa eto - ako ko ispunjava uslove moze se prijaviti (licno ne znam previse o detaljima; mozete poslati mail i vidjeti

      Last Post By: TripleZ 16-11-14, 16:08 Idi na posljednju poruku
      Alma

      Binge eating disorder ???

      Začetnik teme: Alma

      Pozdrav raji
      Svjesna sam da sam ovo sve trebala ispricati psihijatru/psihologu a ne ovdje i da je ovo previse, pa eto ako

      Last Post By: Alma 16-11-14, 15:16 Idi na posljednju poruku
      crazy

      Deload? Kako?

      Začetnik teme: crazy

      Nije mi se još ovo dogodilo, pa bi zamolio za savjet.

      Danas sam, po programu, trebao dizati na benchu 100 4-6 ponavljanja, 3 serije. Dok

      Last Post By: Kahn 17-11-14, 17:57 Idi na posljednju poruku