• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      dub43

      Akcija: Syntha-6 Isolate -50%

      Začetnik teme: dub43

      Pozdrav svima!

      Zbog kraćeg roka trajanja (07/2015) snižena je Syntha-6 Isolate u svim pakiranjima. Sniženje je 50%.

      Pogledaj

      Last Post By: dub43 27-05-15, 11:48 Idi na posljednju poruku
      AhmedSW

      Bol u leđima

      Začetnik teme: AhmedSW

      Pozdrav svima.

      Imam 16 god 70kg i 187 visok i danas kada sam radio leđa, radio sam Zgibove i odjednom počeo da osjećam bol u donjem dijelu

      Last Post By: AhmedSW 27-05-15, 06:28 Idi na posljednju poruku
      bleka

      Dobijanje mase

      Začetnik teme: bleka

      Pozz ljudi , zelim da vas pitam da mi preporucite neki program za dobijanje mase... I naravno ako neko moze da mi objasni koliko vremena mi treba da postanem

      Last Post By: Sky15 27-05-15, 12:49 Idi na posljednju poruku
      Mata_Cro

      Mata_Cro

      Začetnik teme: Mata_Cro



      Osvojena zlatna medalja u Križu!

      Last Post By: jozo13 26-05-15, 22:57 Idi na posljednju poruku
      SABB

      Definicija

      Začetnik teme: SABB

      Pozdrav ljudi!
      Odlucio sam se za neku dijetu posto je nikad nisam radio i uvijek sam bio na masi ili nekom "odrzavanju" molio bi za savjet

      Last Post By: George St-Pierre 25-05-15, 20:05 Idi na posljednju poruku
      Grim Star

      Rezultati nakon 7 mjeseci vjezbe

      Začetnik teme: Grim Star

      Pozdrav svima!
      Evo htio bih sa vama podijeliti rezultate koje sam postigao u 7 mjeseci, 2 mjeseca bodyweight vjezbe 5 mj utezi.
      Nemam sliku

      Last Post By: staragarda 25-05-15, 00:56 Idi na posljednju poruku
      bleka

      Prirodan put !!

      Začetnik teme: bleka

      Pozz ljudi ja sam nov clan,ja sam imao problema sa bubregom i jbg izgubio ga tj imao tuberkulozu na bubregu i ostao sam sa 1 bubregom. Ovo je bilo pre

      Last Post By: bleka 24-05-15, 12:23 Idi na posljednju poruku
      bleka

      Zdr

      Začetnik teme: bleka

      Pozz ljudi, ja sam Bleka 90godiste sam 25 godina imam. Treniram vec oko mesec i nesto dana , visok sam 175 a bio sam tezak 93kg , trenutno imam 86.2 kg

      Last Post By: PatrickCro 23-05-15, 10:39 Idi na posljednju poruku
      boka003

      Pokidani ligamenti ?

      Začetnik teme: boka003

      Pozdrav,

      Pre svega da se izvinim ako sam ubacio ovu temu u pogresnu kategoriju, nov sam na forumu a ova kategorija mi se cinila najprilagodljivija

      Last Post By: boka003 21-05-15, 16:48 Idi na posljednju poruku
      boka003

      Predstavljanje :D

      Začetnik teme: boka003

      - godine: 20
      - visina: 190
      - kilaža: 75kg
      - cilj: MASA
      - uvjeti za treniranje (teretana ili kod kuće): teretana

      Last Post By: boka003 21-05-15, 16:46 Idi na posljednju poruku
      7er

      Ići na masu ili definiciju

      Začetnik teme: 7er

      Pozz svima

      dakle imam 17 godina,visok sam 182 cm imam 79-80 kg i bodyfat 17.5

      Kad sam tek počeo ići u gym imao sam

      Last Post By: Malo Pile 27-05-15, 06:29 Idi na posljednju poruku
      alexxx

      Tempiranje mojih obroka na dan

      Začetnik teme: alexxx

      Evo ovdje cu malo pisati o svojim obrocima na definiciji.

      1.(7-8h)150g ovsenih zit.+mlijeko 150-200ml+Cink+neko voce pretezno nije isto

      Last Post By: alexxx 20-05-15, 23:13 Idi na posljednju poruku
      Dejan Blumenschein

      Moj program koji sam napravio za pocetak

      Začetnik teme: Dejan Blumenschein

      Pozdrav svima, evo napravio sam svoj program po kojem vjezbam vec tri tjedna, tu cu vam ga iznjet, pa svaka kritika ili pohvala bi dobro dosla.

      Last Post By: Malo Pile 27-05-15, 06:35 Idi na posljednju poruku
      Razzorx

      Keto dijeta - prehrana

      Začetnik teme: Razzorx

      Pozdrav,
      zanima me ako mi netko iskusan može odgovoriti na par pitanja vezano za keto dijetu.

      1.) Je li bitno samo da budemo ispod

      Last Post By: Vucko 20-05-15, 10:24 Idi na posljednju poruku
      markoni16

      Keto

      Začetnik teme: markoni16

      Pitanja za keto dijetu, ako moze neko malo da pojasni neka pitanja na koja nisam nasao odgovore

      Vidim zeleni caj ima nekoliko UH (vidio

      Last Post By: neuk 20-05-15, 07:33 Idi na posljednju poruku