• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      Prism

      brisanje racuna

      Začetnik teme: Prism

      mozete li mi ikako obrisati racun ili nesto takvo

      dosla sam radi suplemenata a slike koje stavljaju na racun mojeg veganstva uopce nisu

      Last Post By: domagoj 15-09-14, 22:30 Idi na posljednju poruku
      Clipper

      što ponijeti na posao za launch break

      Začetnik teme: Clipper

      Poštovanje , naime trebao bih par savjeta što ponijeti na posao za launch break tzv. gablec . Jednostavno a hranjivo . Trebaju mi prijedlozi .

      Last Post By: staragarda 15-09-14, 14:32 Idi na posljednju poruku
      Prism

      smrsaviti a ne dobiti misice

      Začetnik teme: Prism

      zelim smrsaviti a ne dobiti misice - osobito ne one vidljive. (znam da ih svi imamo ali ja ih ne zelim vidjeti na sebi) zapravo htjela bih da budem 52

      Last Post By: staragarda 15-09-14, 13:56 Idi na posljednju poruku
      Prism

      Nova :)

      Začetnik teme: Prism

      Zdravo!


      - godine: 20
      - visinu: 167
      - kilažu: 85 (ne osudujte, smrsavila sam 10 kila do sada)
      - cilj: smrsavit

      Last Post By: Coffey 16-09-14, 00:06 Idi na posljednju poruku
      flatino

      Zobene + malo wheya = skupi gainer?

      Začetnik teme: flatino

      Poštovani forumaši, nadam se da mi nećete zamjeriti na nešto dužem pisanju ovaj put Imao bih jedno pitanje, tj dvojbu malo kasnije u postu, pa

      Last Post By: kelly 14-09-14, 22:57 Idi na posljednju poruku
      Boyka.

      Rotatorna manšeta

      Začetnik teme: Boyka.

      Znači da skratim,jedno rame sam ozlijedio prije 3 mj i zbog toga pauziro mj dana ali to je bilo premalo pa sam ga opet ozlijedio,drugo sam dobio u duelu

      Last Post By: staragarda 15-09-14, 23:10 Idi na posljednju poruku
      George St-Pierre

      Strije i akne

      Začetnik teme: George St-Pierre

      Ne znam jeli ovo pravi podforum za ovakvo pitanje,pa ako nije neka mod slobodno premjesti...

      Ima vec malo vise od mjesec dana da sam dobio

      Last Post By: DARICA 12-09-14, 19:01 Idi na posljednju poruku
      marince

      Financije i prehrana

      Začetnik teme: marince

      Evo otvaram ovu temu da vidim kako ostali srednjoskolsci stede za prehanu kako sa tvrdoglavim roditeljima i odakle odbijaju novac za prehranu sto jedu

      Last Post By: marince 11-09-14, 13:46 Idi na posljednju poruku
      Old School

      Bok svima

      Začetnik teme: Old School

      Živim u Bosni i Dalmaciji.

      Imam 33 godine. Visok sam 191. Težak 94 kg. Prije promentne nakon što mi je odstranjeno oko 90 cm tankgog

      Last Post By: kelly 10-09-14, 19:58 Idi na posljednju poruku
      Krescho

      Lakša bol u lijevom donjem dijelu trbušnih mišića

      Začetnik teme: Krescho

      Znači, nisam vježbao trbušne mišiće i nemam upalu, da ne bude nesporazuma .

      Problem je što osjetim bol, kao zatezajuću, kad bih

      Last Post By: cro-cop 11-09-14, 12:09 Idi na posljednju poruku
      marince

      marince - Moj trening

      Začetnik teme: marince

      Pozdrav evo prehranu napiso sada trening molim iskusnije da isprave pogreske znaci treniram svaki 2 dan 1 tjedan 4 puta 2 tjedan 3 puta
      primjer

      Last Post By: marince 09-09-14, 15:29 Idi na posljednju poruku
      GUGI123

      Pozdrav :)

      Začetnik teme: GUGI123

      Zovem se Ivan imam 21 godinu visok sam 181 cm imam 83 kg.U teretani sam ozbiljno 2 i pol godine. Prve dvije godine sam radio na masi sad je vrijeme za

      Last Post By: kelly 08-09-14, 20:35 Idi na posljednju poruku
      brko23

      hormoni

      Začetnik teme: brko23

      neznam di bi pisao.neka admin makne temu...radio sam hormonsku sliku i dobio sljedece vrijednosti LH -1.4, FSH 1.7, ukupni test-9.0, SHBG -48.7, slobodno

      Last Post By: brko23 06-09-14, 22:42 Idi na posljednju poruku
      hrcy

      hrcy - lagano na masi

      Začetnik teme: hrcy



      misec ipo dana na masi..kile mi idu na gori,trenutno stanje je 73kg..namjeravam doc do 85kg kroz sljedecu godinu dana komentari dobrodosli..

      Last Post By: hrcy 06-09-14, 18:54 Idi na posljednju poruku
      Red

      Ishrana pocetnik :)

      Začetnik teme: Red

      Prvo odmah na pocetku da vas sve pozdravim jos jednom, i da vas zamolim da mi date neki konkretan odgovor na moja pitanja, nemojte mi razni linkova i

      Last Post By: Armani 07-09-14, 12:37 Idi na posljednju poruku
      marince

      marince - Moja prehrana za misicnu masu

      Začetnik teme: marince

      Pozdrav evo moj plan prehrane molim iskusnije da mi isprave ako negdje grijesim
      Ustajanje 7:30 pa teretana(u kuci imam teretanu)
      9:00 sati

      Last Post By: marince 07-09-14, 18:48 Idi na posljednju poruku