• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      marince

      Vertikalnni odraz

      Začetnik teme: marince

      Pozdrav treniram kosarku visok 183 75 kg igram razigravaca u teretani vjezbam 3 puta tjedno komplet tijelo Inace iz mjesta s 1 rukom mogu dohvatiti

      Last Post By: Tiger 28-03-15, 17:27 Idi na posljednju poruku
      markoni16

      Nepredak i kako dalje

      Začetnik teme: markoni16

      Evo nesto sto sam radio kroz neki 8-9 mjeseci sa bodyweight vjezbama, tu i tamo prehranom, zadnja 2 mjeseca sa 90% pravilnom prehranom, znaci bilo je

      Last Post By: dominik11 27-03-15, 23:25 Idi na posljednju poruku
      Dzo

      Kofein + aspirin

      Začetnik teme: Dzo

      Poz, uzeo sam koefin 100 tableta po 200mg kofeina i aspirin u apoteci 500mg. Da li ovo dvoje u kombinaciji pomaze sa skidanjem masnih naslaga i da li

      Last Post By: dominik11 25-03-15, 13:57 Idi na posljednju poruku
      sicusni

      Deficit je deficit, ili nije...?

      Začetnik teme: sicusni

      Konkretno me zanima da li se dijete svode na isto?
      Ako si na LCHF ili dobroj prehrani koja je u deficitu dodes do istih rezultata?

      Last Post By: sicusni 25-03-15, 20:36 Idi na posljednju poruku
      ZyzzUmad214154

      Slike/Napredak

      Začetnik teme: ZyzzUmad214154

      Kombinacija treninga u teretani i kod kuce 3 mjeseca a prije toga sam bio aktivan haha






      Last Post By: ZyzzUmad214154 24-03-15, 18:24 Idi na posljednju poruku
      Kreso150

      Prehrana endomorfa

      Začetnik teme: Kreso150

      Zanima me prehrana endomorfa jer sam se nasao u toj skupini i jeli pametno ubaciti plivanje dvaput tjedno za skidanje donjeg djela trbuha takozvanih "šlaufova"

      Last Post By: dominik11 25-03-15, 10:30 Idi na posljednju poruku
      GymGF

      Jedno rame mi je kao malo veće od drugoga. Kao da je nateklo..

      Začetnik teme: GymGF

      jedno rame mi je kao malo vece od drugog. Kao da je malo nateklo.. To sam primjetio nakon 2 sedmice i imam nekakav cudan osjecaj u ruci ne boli me al

      Last Post By: Argentum 23-03-15, 17:18 Idi na posljednju poruku
      Hajduk

      Moj rad,napredak i cilj...

      Začetnik teme: Hajduk

      Pozz svima, tu sam novi...inače vježbam sa bučicama od 15 i 20 kg već godinu dana, ali to nije bilo redovno blago rečeno, mada se ipak osjetilo

      Last Post By: dominik11 30-03-15, 06:15 Idi na posljednju poruku
      markoni16

      Oko prehrane za masu

      Začetnik teme: markoni16

      Ovako, sada sam na 71kg, 176cm i odlucio sam da radim masu do 80kg pa onda probati definiciju sa low carb dijetom, no sad je to nebitno. TDEE mi je 2400,

      Last Post By: fotelja 26-03-15, 19:47 Idi na posljednju poruku
      c20xe

      Trening 3x tjedno za početnika. Savjeti dobordošli...

      Začetnik teme: c20xe

      Pozz!

      181cm, 79kg, 20 godina
      Što se tiče građe tijela endomorpf ( imam sala oko kukova i na prsima), a usput sam ectomorph (uža

      Last Post By: clockwork orange 26-03-15, 10:33 Idi na posljednju poruku
      Nikol

      Napitak prije i posle treninga za definiciju

      Začetnik teme: Nikol

      Prvo kafa dupla obicna onda Prije treninga 500 ml zelenog caja u njega stavim 20 g grozdjanog secera 5 g bcaa i 5 grama creatina 5 g glutamina.Posle

      Last Post By: Nikol 22-03-15, 18:51 Idi na posljednju poruku
      dekizh

      Ishrana za masu?

      Začetnik teme: dekizh

      E ovako, nisam nikad do sada sastavljao plan ishrane i to, pa bi molio nekoga ko zna da mi pomogne.
      Imam 63kg, i 182 sam visok, Mrsav jesam to

      Last Post By: dekizh 24-03-15, 15:54 Idi na posljednju poruku
      Mujo Ekser

      Moja ishrana,treba li menjati,savet neki

      Začetnik teme: Mujo Ekser

      Zdravo,zanima me da li je ova moja ishrana u redu i da li treba sta menjati

      Ovo radnim danima

      1. Obrok 06:00 100g ovsenih/musli/cornflakes+whey

      Last Post By: Sky 22-03-15, 05:59 Idi na posljednju poruku
      gevera

      Pocetak

      Začetnik teme: gevera

      Eh ovako, novi sam na forumu i dosta sam citao ali postoje neka pitanja na koje bas nemam odgovor. Krenuo sam u teretanu prije 7 dana i odlucio da treniram

      Last Post By: Sky 21-03-15, 06:41 Idi na posljednju poruku
      c20xe

      bok

      Začetnik teme: c20xe

      Zovem se Mateo, dolazim iz Slavonskog Broda.
      181 cm, 79 kg, 20 godina.

      Registrao sam se s ciljem da nešto naučim o osnovama u

      Last Post By: c20xe 20-03-15, 23:00 Idi na posljednju poruku
      slavix97

      Borilački sportovi suplementi

      Začetnik teme: slavix97

      Otovorio sam temu kako bih saznao sta vi koristite u borilackim sportovima od suplemenata.

      Za sada u mene : myprotein impact whey i multivitamini

      Last Post By: slavix97 25-03-15, 11:17 Idi na posljednju poruku