• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      Feliciano Lopez

      Koje suplemente odabrati?

      Začetnik teme: Feliciano Lopez

      Pozdrav! Imam jednu molbu, trebalo bi mi par savjeta. Uglavnom idem u gym nekih cca. godinu i pol, uz to treniram i boks, cilj mi je održati formu, uglavnom

      Last Post By: staragarda 02-09-14, 12:59 Idi na posljednju poruku
      body0909

      Treba mi masa?! Serious Mass, da-ne?!

      Začetnik teme: body0909

      Pozdrav svima, novi sam pa imam par pitanja. Imam 190 cm i 70 kg, sportske sam gradje ali treba mi do 10 kg. Ne mogu nikako dobiti na masi. Prosli mjesec

      Last Post By: TripleZ 02-09-14, 12:57 Idi na posljednju poruku
      ivan93zg

      ivan93zg - Trening prsa

      Začetnik teme: ivan93zg

      Pozdrav!

      Danas sam kao i vecina imao chest day...

      E sad, napravio sam ovakav trening, pa me zanima jel to tako uredu, jer

      Last Post By: hardstyle91 01-09-14, 18:25 Idi na posljednju poruku
      Slavenko

      Koliko je dobro vjezbati u ovom stanju,i koje vjezbe bi mogao?

      Začetnik teme: Slavenko

      Pozdrav. Treniram vec jednu godinu. Na raspustu sam uzeo da radim u preduzecu i hoce se ono,dobio herniju. Isao kod hirurga,i nije htjeo da me operise,rekao

      Last Post By: staragarda 02-09-14, 00:43 Idi na posljednju poruku
      Yooneee

      Pozdrav :)

      Začetnik teme: Yooneee

      Bok ljudi
      Moje ime je Zvonimir. Imam 17 godina, visok samo 180 i imam 55-53 kg. Odlučio sam početi vježbati prije mjesec dana. Cilj mi je

      Last Post By: Yooneee 02-09-14, 00:58 Idi na posljednju poruku
      dom

      Sto činiti dalje na masi?

      Začetnik teme: dom

      Pozdrav!

      Ovako ovo mi je prva masa. Imam vec nekog staza u teretani ali uvijek sam ga provodio u deficitu nastojeći izgubiti masne naslage

      Last Post By: dom 31-08-14, 22:32 Idi na posljednju poruku
      bado

      Jelovnik za početnike

      Začetnik teme: bado

      Hranim se po ovom jelovniku pa me zanima ovaj zadnji obrok,dal uz ovaj proteinski napitak moram uzeti fruktozu ili ne i dal da ih pijem s vodom ili radje

      Last Post By: Dinč 01-09-14, 22:21 Idi na posljednju poruku
      k1ll3r

      Prednji križni ligament

      Začetnik teme: k1ll3r

      Pozdrav.

      Možda ima neki nogometaš koji je to već prošao pa...

      operirao sam prednji križni ligament lijeve noge prije

      Last Post By: k1ll3r 30-08-14, 12:28 Idi na posljednju poruku
      marko1003

      5x5 program snage

      Začetnik teme: marko1003

      Znaci krenio bi na program snage ne da mi se vise ovo masa definicija fore jer sam vidio da masu ako hocu trebam samo jest vise mogu dobit i sa snagom

      Last Post By: crazy 30-08-14, 23:12 Idi na posljednju poruku
      bevodzor

      Putovanje u Amsterdam

      Začetnik teme: bevodzor

      Pozdrav ekipa!
      Evo, javljam se ovim putem da vas sve obavjestim da se ide u Amsterdam 2.10 i vraća se 8.10. Ostalo je još nešto slobodnih mjesta

      Last Post By: bevodzor 29-08-14, 07:46 Idi na posljednju poruku
      debeli88

      pozdrav ;)

      Začetnik teme: debeli88

      evo nakon dosta vremena odlučio sam se prijaviti,do sada sam dosta pratio vaš site ali eto nisam se prijavljivao do sad logično

      Last Post By: kelly 29-08-14, 23:06 Idi na posljednju poruku
      Almedinko

      Pripremanje obroka

      Začetnik teme: Almedinko

      Pozdrav svima. Zanima me kako vi pripremate obroke.. Da li svaki dan kuhate ili za jedan dan pripremite 3-4 obroka, ostavite ih u hladnjak i prije koristenja

      Last Post By: rust 29-08-14, 20:02 Idi na posljednju poruku
      bushido4life

      Pozdrav!

      Začetnik teme: bushido4life

      Bok ljudi.
      Zovem se Nikola. Imam 26 godina, visok sam 183cm i imam 84kg.
      Sa vježbanjem sam počeo u 4. mjesecu ove godine. Prije toga

      Last Post By: bushido4life 29-08-14, 22:54 Idi na posljednju poruku
      uporan

      Pitanje za LAT masinu

      Začetnik teme: uporan

      Pozdrav, imam pitanje u vezi LAT masine, tj. vezbi ispred i iza glave za ledja. Obzirom da imam prilicno uzani lats, tj. ledja sveukupno, hteo sam probati

      Last Post By: George St-Pierre 01-09-14, 00:29 Idi na posljednju poruku
      marince

      Kako uskladiti fizički posao i teretanu

      Začetnik teme: marince

      Pozdrav svima poceo raditi na bausteli znaci fizicki radnik.Moj problem je sto ne mogu uskladiti posao i teretanu radim od 7 do 7 kuci dodem mrtav umoran

      Last Post By: marince 27-08-14, 13:21 Idi na posljednju poruku
      zvizz

      Koja je dobna granica za profesionalno bavljenje pojedinim sportovima tipa (kosarka,ragbi...)?

      Začetnik teme: zvizz

      Koja je dobna granica za profesionalno bavljenje pojedinim sportovima tipa (kosarka,ragbi,lacross ) ?

      Last Post By: ITFighter 25-08-14, 21:02 Idi na posljednju poruku
      SKLADIŠTAR

      Kronicni Nedostatak apetita! Molim vas savjet.

      Začetnik teme: SKLADIŠTAR

      Trebao bih pomoc za zensku osobu, koja ima ogromne probleme s nedostatkom apetita. Tj nemoze jesti. Bila je duze vremena izlozena stresu, te je trenutno

      Last Post By: TripleZ 26-08-14, 22:48 Idi na posljednju poruku
      stefkoss

      Pretreniranost

      Začetnik teme: stefkoss

      Imao sam dva dana treninga cucnjeva, vijace i sl, i danas osecam kao da su mi noge usporene i slabije, mozda ima tanka bol kada je masiram ali nista strasno.

      Last Post By: Brzi39 23-08-14, 22:39 Idi na posljednju poruku