• Povezanost mišića - od glave do pete



      Jesmo li svjesni da pomicanjem malog prsta na ruci pomičemo i mišiće u bočnoj strani vrata i glave, da napetošću mišića vilice utječemo na položaj vratne kralježnice, a tako i na zdjelicu, da spuštena stopala utječu na položaj koljena, zdjelice, cijele kralježnice, ramena i glave? Veza među svim tim, naoko nevezanim i udaljenim sustavima predstavalja fascija.
      Fascija (ovojnica) je dio vezivnog tkiva koje se proteže i omotava čitavo tijelo. To je kompleks membrana spojenih sa skeletom, koje prenose minimalne tenzije i najmanji segmentalni pomak na čitavo tijelo. Omotava čitavo tijelo.

      Fascije okružuju i omotavaju organe, mišiće i kosti. Fascije koje omotavaju mišiće nazivaju se miofascije. Zajedničko svim fascijama je da grade veliku zaštitnu mrežu koja se nigdje ne prekida i imaju uvijek dva sloja među kojima je tekućina koja omogućuje nesmetano pomicanje i klizanje. Fascije obavijaju mišićna vlakna, mišićne snopiće i sam mišić. Održavanu položaj i smjer vlakana i mišića, zadržavaju kontrakciju mišića u svojim granicama, daju kontrakciji značaj, smisao i smjer, sprečavaju oštećenja i tvore njegov završni dio - hvatište i polazište tj. tetivu. Fascija je vezana i za koštani sustav, ali samo na određenim mjestima. Ti spojevi prenose pokrete i dozvoljavaju svim dijelovima tijela da u sinergiji prate pokrete tj. da sudjeluju u pokretu, jer fascijacije omogućuju pokrete u prvom redu jer se jedna nadovezuje na drugu, bez ikakvog prekida i time se ostvaruje komunikacija najudaljenijih dijelova tijela.

      Upravo ta komunikacija otvara mogućnost sagledavanja mišićno-zglobnog sustava u puno širem kontekstu. Naime, mišić bi se trebao doživjeti na razini sustava, a ne izolirano. Navodim primjer na običnoj, vunom pletenoj vesti. Kada povučeno jedan rub veste, ostali njeni dijelovi će se pomicati prema mjestu povlačenja, Sada zamislimo da u tkanje provučeno čačkalice. Kada povučeno jedan kraj veste, zajedno sa vunom pomiču se i čačkalice. To je jednostavan primjer sinergije tj. cjelovitosti koja se očituje među tvrdim (koštanim) i mekanim, elastičnim (mišićnim) dijelovima tijela. Kada pomičemo jedan dio, međusobnom komunikacijom preko fascije pomiče se i drugi dio tijela. Iz istog razloga se i simptomi u tijelu mogu javiti daleko od stvarnog mjesta povrede, što je apsolutna revolucija u sagledavanju, dijagnosticiranju i liječenju povreda.

      Nekadašnji način (često još i danas uvriježen) je sagledavanje mišića u izolaciji, jedan po jedan. No, mišići se nikada ne kontrahiraju izolirano. Mišići funkcioniraju kao koordinirane vrpce međusobno povezane miofascijalnim tkivom. Mišići se mogu vizualizirati kao da su povezani jednom ovojnicom koja obavija kostur od stopala do glave tvoreći miofascijalne meridijane u tijelu. Ti se meridijani mogu sagledati i na način kako ih prikazuje kineska medicina, samo na 'zapadni način'. Trener ili maser na taj način, vodeći se po tim 'vrpcama' mogu locirati stvaran izvor nelagode ili boli i riješiti ga. Upravo fascije koje se protežu od glave do pete, na stražnjoj su i prednjoj strani tijela, prolaze svim tkivima u tijelu (uključujući i cirkulaciju i organe) mogu nas voditi do izvora problema.

      Pilates instruktori na primjer mogu lakše, uz pomoć anatomske mape miofascijalnih vrpca, odrediti stvaran uzrok nekog problema, gdje je izvor napetosti. Česta zategnutost mišića stražnje strane natkoljenica sada se sagledava kao cjelina, a ne kao izolirana mišićna skupina. Fascija mišića stražnje strane natkoljenice proteže se od stopala kroz stražnju stranu noge kroz jednu stranu leđa, preko stražnje strane vrata, preko gornjeg dijela glave i završava na kostima čela, odmah iznad očiju.
      Pilates vježba 'Leg Circles' mnogima, pogotovo početnicima, teška je pri zadržavanju neutralne zdjelice. Uvriježeno je mišljenje da je tako zbog slabosti leđnih, trbušnih ili mišića dna zdjelice. No, problem može biti u nozi ili ...u vratu. Prateći meridijane fascija lakše se može otkriti izvor nejednakosti u mišićnoj snazi u određenom dijelu tijela i na taj način indirektno djelovati na otklanjanje nestabilnosti u jednom dijelu tijela prateći puteve meridijana (miofascija) do izvora problema.

      Kod izvođenja vježbe 'hundred', ako se radi u konačnoj izvedbi - sa pruženim nogama, pruženim rukama kraj tijela, podignutom glavom i prsima od poda, radi u potpunosti cijelo tijelo, svi mišići su aktivni, od centra tijela prema periferiji – rukama, nogama i glavi, kao i od mišića u centru tijela (core) u dubini bliže prema kostima i oprema površini tijela bliže prema koži.

      Promatrajući tijelo na taj način i klijenti koji prakticiraju Pilates ili bilo koju drugu sportsko-rekreativnu aktivnost postaju svjesniji funkcioniranja svog tijela kao cjeline, a tako i motiviraniji za vježbanje zbog bržih vidljivih rezultata koje nosi takva svjesna povezanost uma i tijela.

      Izvor: www.anatomytrains.com

      Ksenija Tićak, prof. kineziologije,
      Pilates body instruktor
    • Aktivne teme

      atom

      Atom slike

      Začetnik teme: atom

      file:///C:/Users/Rajko/Desktop/1978724_1038920422790110_2510732438520404326_n.jpg

      file:///C:/Users//Desktop/10945546_1038908542791298_7489781025075725791_n.jp g

      Last Post By: Ctx 02-02-15, 01:25 Idi na posljednju poruku
      kelly

      XVIII Hrvatsko prvenstvo u fitnesu i BB, Poreč 2015

      Začetnik teme: kelly

      Danas je održana godišnja skupština HBBS (bio sam i ja).

      Državno prvenstvo održat će se 05-07. lipnja 2015. u Poreču u dvorani HNK i

      Last Post By: kelly 01-02-15, 18:54 Idi na posljednju poruku
      Emin

      Pozdrav svima :D

      Začetnik teme: Emin

      Pozz svim forumašima, nadam se da ćemo adekvatno i korisno provoditi vrijeme skupa i što više naučiti o ovom sportu. Uskoro krećem sa agresivnim

      Last Post By: neuk 01-02-15, 12:11 Idi na posljednju poruku
      jasamja

      Nejednakost misica.

      Začetnik teme: jasamja

      Pozz. Imam takav metabolizam da mogu dobiti brzo kilazu, ali uz svakodnevno vjezbanje i promjenjenu prehranu - ubacivanja povrca (vecinom jedem samo meso

      Last Post By: Premium.Better 01-02-15, 14:04 Idi na posljednju poruku
      Sky15

      Boks i BB

      Začetnik teme: Sky15

      Treniram boks i htio bih imati više mase. Početnik sam i mršav sam, ali imam dosta masnoće na sebi jer sam bio neaktivan jako dugo.

      Imam

      Last Post By: George St-Pierre 31-01-15, 23:11 Idi na posljednju poruku
      kelly

      Rezultati III Prvenstva Hrvatske u powerliftingu

      Začetnik teme: kelly

      Rezultati III Prvenstva Hrvatske u powerliftingu, bench pressu i deadliftu održanog 24. i 25. siječnja u Virovitici

      Last Post By: kelly 31-01-15, 00:23 Idi na posljednju poruku
      neuk

      Gym4you

      Začetnik teme: neuk

      Jucer su u ZG-u otvorene dvije teretane ovog europski poznatog lanca teretana. Ono sto ih razlikuje od drugih je relativno dobra opremljenost u odnosu

      Last Post By: Armani 31-01-15, 13:09 Idi na posljednju poruku
      ivan93zg

      Push/pull/legs

      Začetnik teme: ivan93zg

      Pozdrav!

      Evo imam namjeru preći na push/pull/legs podjelu.
      Na push dan bih radio:
      1. Bench press 4 6-10
      2. Kosi

      Last Post By: FcB 01-02-15, 13:54 Idi na posljednju poruku
      dado5432

      dado5432 - trening i par pitanja

      Začetnik teme: dado5432

      Pozdrav svima, novi sam na forumu i imam par pitanja za vas sto se tice treninga.

      1. PONEDJELJAK - prsa, biceps
      2. UTORAK - noge,

      Last Post By: Argentum 01-02-15, 00:03 Idi na posljednju poruku
      Šile

      Pozdrav svima :)

      Začetnik teme: Šile

      Ja sam Stefan, student iz Banjaluke,
      23 godine,
      visina - 185cm,
      tezina - kako kad, variram od 85-90kg, zavisi od godisnjeg doba

      Last Post By: Šile 30-01-15, 14:41 Idi na posljednju poruku
      clockwork orange

      trening i prehrana na terenu

      Začetnik teme: clockwork orange

      Vjerojatno se uskoro ide na teren na dulje vrijeme pa sam počeo planirat kak ću se tamo hranit,trenirat itd.pošto će biti specifični uvjeti drugačiji

      Last Post By: clockwork orange 29-01-15, 23:19 Idi na posljednju poruku
      robich

      Nolvadex

      Začetnik teme: robich

      NOLVADEX tražim - molim sve da se jave privatnom porukom. hvala

      Last Post By: robich 02-02-15, 01:14 Idi na posljednju poruku
      XeeL

      CrossFit?

      Začetnik teme: XeeL

      Pozdrav svima,

      imam 14 godina, 173 cm i 77 kg.

      Vodim bitku sa težinom već par godina, ali konstantno sam odgađao taj problem

      Last Post By: XeeL 29-01-15, 14:38 Idi na posljednju poruku
      dowN1

      dowN1 - napredak

      Začetnik teme: dowN1

      Pozdrav ljudi!

      Ne javljam se cesto na forumu, ali redovan sam posjetitelj zadnja dva i pol mjeseca otkad sam zapravo i poceo ici u teretanu.

      Last Post By: dowN1 29-01-15, 22:54 Idi na posljednju poruku
      Fit0105

      Pozdrav

      Začetnik teme: Fit0105

      Pozdrav,zovem se Bruno,zivim u splitu gdje sam i roden,treniram 4 mjeseca u teretani(joker fitness centar),imam 16.5 god. 185 cm i 74 kg,cilj mi je izgledat

      Last Post By: Insider1 28-01-15, 14:31 Idi na posljednju poruku
      king44

      Ozljeda ramena

      Začetnik teme: king44

      Pozdrav,neki dan na treningu krav mage sam prejako uradio krose,sa malo vise snage i izaslo mi je lijevo rame iz lezista i tako ostalo jedno 3-4 sekunde

      Last Post By: king44 29-01-15, 22:04 Idi na posljednju poruku
      acer505

      Potreban trener i covjek koji ce mi davati savjete oko ishrane(sta jesti , a sta ne) .

      Začetnik teme: acer505

      Valjda nisam pogrijesio gdje ovo pisem..
      Pozdrav.
      Naslov teme vam sve govori. Imam cilj da smrsam, da skinem ovo ruzno salo.
      Potreban

      Last Post By: kingpin 29-01-15, 22:37 Idi na posljednju poruku
      ToZa

      Slabost dan poslje teretane

      Začetnik teme: ToZa

      Pozdrav svima,ovo je moja prva tema,pa se nadam da je u dobroj rubrici
      Imam problema dan poslje treninga. Ulovi me groznica(stalni osjecaj hladnoce,hladne

      Last Post By: Dača 25-01-15, 15:57 Idi na posljednju poruku
      Barney Stinson

      led i upala misica

      Začetnik teme: Barney Stinson

      ako poslje treninga stavim led na misice koje sam trenirao,tako cu si smanjiti upalu,ali me zanima da li cu si tako "poremetit" razvoj tih misica

      Last Post By: Barney Stinson 24-01-15, 14:41 Idi na posljednju poruku
      Razzorx

      OLIMP THERMO SPEED HARDCORE učinak

      Začetnik teme: Razzorx

      Pozdrav ljudi, molim Vas ako je netko od iskusnijih otvorio ovaj post da mi proba pomoci, hvala

      Godina: 18
      Visina: 175/176

      Last Post By: SKLADIŠTAR 28-01-15, 00:49 Idi na posljednju poruku